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Business Organisation and Behaviour

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Business Organisation and Behaviour

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Academic year 2021/2022

Course ID
MAN0294
Teacher
Daniel Torchia (Lecturer)
Degree course
BUSINESS ADMINISTRATION - Curriculum: Business Management and International Marketing
BUSINESS ADMINISTRATION - Curriculum: Finance and Accounting
Year
1st year
Teaching period
Annual
Type
Distinctive
Credits/Recognition
6
Course disciplinary sector (SSD)
SECS-P/07 - economia aziendale
Delivery
Formal authority
Language
English
Attendance
Obligatory
Type of examination
Written
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Sommario del corso

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Course objectives

This course, cognitive but also highly experiential, has been designed to help students understand the behavior of people at work and make the learning process enjoyable. We will explore a range of perspectives that explain the dynamics of individual, interpersonal, group, and organizational structure and processes, to make sense of today's organisational world. Scientific concepts, theories, teaching methods and ideas, will be delivered to:

-       understand the various aspects of human behaviour and cognition, both at the level of groups’ dynamics and of individuals’ changes within a social system;

-       provide students tools and techniques to develop personal awareness about individual and organisational behaviour, gender & diversity management;

-        to disseminate knowledge that advances the understanding of how and when to follow, manage, lead, in order to increase personal and organisational effectiveness.

 

Questo corso, cognitivo ma anche altamente esperienziale, è stato progettato per aiutare gli studenti a capire il comportamento delle persone al lavoro e rendere il processo di apprendimento piacevole. Esploreremo una serie di prospettive che spiegano le dinamiche dei processi individuali, interpersonali, di gruppo e della struttura organizzativa, per dare un senso al mondo organizzativo di oggi. Concetti scientifici, teorie, metodi di insegnamento e idee, saranno forniti per:

- comprendere i vari aspetti del comportamento e della cognizione umana, sia a livello di dinamiche di gruppo che di cambiamenti individuali all'interno di un sistema sociale;

- fornire agli studenti strumenti e tecniche per sviluppare la consapevolezza personale sul comportamento individuale e organizzativo, sul gender & diversity management;

- diffondere conoscenze che facciano progredire la comprensione di come e quando essere follower, manager, leader, al fine di aumentare l'efficacia personale e organizzativa.

 

Oggetto:

Results of learning outcomes

Students will be able to:

 

  • reflect on human behaviour and develop personal and social awareness and interpersonal skills, which have a fundamental importance of improving both social and individual relationships within teamwork-based organization;
  • acquire relevant conceptual frameworks to better describe and understand dynamics within different organisations;
  • assume a critical attitude towards key components of human nature, such as personality and personal awareness, motivation and self-motivation, influence and power in groups and organisations;
  • understand the causes and consequences of failing to manage diversity and gain basic behavioural insights in decision making;
  • acquire practical tools to both reveal and contrast unconscious bias at the individual and organizational level.

Gli studenti saranno in grado di:

  • riflettere sul comportamento umano e sviluppare consapevolezza personale e sociale e le abilità interpersonali, che hanno un'importanza fondamentale per migliorare le relazioni sia sociali che individuali all'interno di un'organizzazione basata sul lavoro di gruppo;
  • acquisire quadri concettuali rilevanti per descrivere e comprendere meglio le dinamiche all'interno delle diverse organizzazioni
  • assumere un atteggiamento critico verso le componenti chiave della natura umana, come la personalità e la consapevolezza personale, la motivazione e l'automotivazione, l'influenza e il potere nei gruppi e nelle organizzazioni
  • comprendere le cause e le conseguenze della mancata gestione della diversità e acquisire intuizioni comportamentali di base nel processo decisionale
  • acquisire strumenti pratici per rivelare e contrastare i pregiudizi inconsci a livello individuale e organizzativo.

 

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Course delivery

The course will be delivered as a mix of  lectures and asynchronous video pills. All the materials will be provided on Moodle timely.
Tutorials will also be delivered both live and on Webex.

Il corso sarà insegnato come un mix di lezioni e pillole video asincrone. Tutti i materiali saranno forniti puntualmente su Moodle.
Anche le esercitazioni saranno effettuate sia dal vivo che su Webex.

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Learning assessment methods

Topics will be introduced by means of a brief overview at the start of class, followed by class participation:

- Discussions

- Group exercises

- Simulations

- Movies parts and videos viewing

- Case Studies

- Anecdotes and methaphores

 

 The assessment will follow this structure: .

  • A written exam, which will contain a mix of theoretical questions and essay-style questions, to spark reflection and critical thinking on current topics, case studies etc..
  • A non-compulsory contest that students can enter voluntarily to develop a presentation (or a video, in case of students connecting remotely)in which you winners can get 2 extra marks on their final grade  (up to three winning groups).

 

Gli argomenti saranno introdotti per mezzo di una breve panoramica all'inizio della lezione, seguita dalla partecipazione della classe:

- Discussioni

- Esercizi di gruppo

- Simulazioni

- Visione di parti di film e video

- Casi studio

- Aneddoti e metafore

La verifica dell'apprendimento seguirà questa struttura: 

Un esame scritto, che conterrà un mix di domande teoriche e domande in stile saggio, per stimolare la riflessione e il pensiero critico su argomenti attuali, casi studio ecc.
Un contest non obbligatorio a cui gli studenti possono partecipare volontariamente per sviluppare una presentazione (o un video, nel caso di studenti che si collegano a distanza) in cui i vincitori possono ottenere 2 punti extra sul loro voto finale (fino a tre gruppi vincitori).

 

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Support activities

Tutorials will help students preparing for the assignments: during the tutorials, students will be assisted by the tutor.

 

I tutorial aiuteranno gli studenti a preparare i compiti e l'esame: durante i tutorial, gli studenti saranno assistiti dal tutor.

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Program

The course is structured in different topics which are:

  • Sociological foundations and introduction to of Organisational Behaviour
  • Gender and Diversity Management
  • Motivation and Reward
  • Personality, Values and Individual Decision Making
  • Group Behaviour and Work Teams
  • Organisational Structure and Culture
  • Communication, Conflict and Negotiation
  • Leadership
  • Organisational Change

 

Il corso è strutturato in diversi argomenti che sono:

  • Fondamenti sociologici e introduzione al comportamento organizzativo
  • Genere e gestione delle diversità
  • Motivazione e Ricompensa
  • Personalità, valori e processo decisionale individuale
  • Comportamento di gruppo e squadre di lavoro
  • Struttura e cultura organizzativa
  • Comunicazione, conflitto e negoziazione
  • Leadership
  • Cambiamento organizzativo

Suggested readings and bibliography

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Reading and studying material will be given during the lectures and put on Moodle platform

A list of suggested watching or reading material will be available during lectures

 TEXTBOOK – FOR EXAM PREPARATION

  • Robbins, S. P. (2011). Organizational Behavior, Concepts, Controversies and Applications, sixth edition, Prentice Hall International, Inc,
  • Bohnet, I. (2016). What Works: gender equality by design. Cambridge, MA: Belknap Press of Harvard University Press

 

    

Il materiale di studio sarà dato durante le lezioni e messo sulla piattaforma Moodle

Una lista di materiale suggerito per la visione o la lettura sarà disponibile durante le lezioni

 LIBRO DI TESTO - PER LA PREPARAZIONE DELL'ESAME

  • Robbins, S. P. (2011). Organizational Behavior, Concepts, Controversies and Applications, sixth edition, Prentice Hall International, Inc,
  • Bohnet, I. (2016). What Works: gender equality by design. Cambridge, MA: Belknap Press of Harvard University Press

 



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Note

The teaching activities modalities may vary according to the limitations imposed by the current health crisis. In any case, lectures will be online throughout the academic year.

 

Le modalità di svolgimento dell'attività didattica potranno subire variazioni in base alle limitazioni imposte dalla crisi sanitaria in corso. In ogni caso è assicurata la modalità a distanza per tutto l'anno accademico.

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Last update: 26/04/2022 11:12
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