- Oggetto:
- Oggetto:
Innovation management and business strategy - Module: Business strategy
- Oggetto:
Innovation management and business strategy - Module: Business strategy
- Oggetto:
Academic year 2024/2025
- Course ID
- MAN0737B
- Teachers
- Gabriele Santoro (Lecturer)
- Degree course
- BUSINESS ADMINISTRATION - Curriculum: Business Management and International Marketing
- Year
- 2nd year
- Teaching period
- First Term
- Type
- Related or integrative
- Credits/Recognition
- 6
- Course disciplinary sector (SSD)
- SECS-P/08 - management
- Delivery
- Formal authority
- Language
- English
- Attendance
- Obligatory
- Type of examination
- Written
- Type of learning unit
- modulo
- Modular course
- Innovation management and business strategy - Intergated course (MAN0737)
- Oggetto:
Sommario del corso
- Oggetto:
Course objectives
The part on business strategy is designed to explore an organisation's vision, mission, examine principles, techniques and models of organisational and environmental analysis, discuss the theory and practice of strategy formulation and implementation. Moreover, the course deals with competitive analysis, market positioning and business model.
La parte su business strategy è progettata per esplorare la vision, la mission di un'organizzazione, esaminare i principi, le tecniche e i modelli di analisi organizzativa e ambientale, discutere la teoria e la pratica della formulazione e dell'implementazione della strategia. Inoltre, il corso tratta l'analisi della concorrenza, il posizionamento sul mercato e il modello di business.
- Oggetto:
Results of learning outcomes
At the end of the course, the student should be able to:
- Acquire the fundamentals of strategic analysis (analysis of internal and external environment)
- Acquire key tools for taking strategic decisions in the current dynamic environment
- Understand how to take relevant decisions based on strategic analysis
- formulate a business strategy based on a competitive analysis
- deal with business models
Alla fine del corso, lo studente dovrebbe essere in grado di:
- Acquisire i fondamenti dell'analisi strategica (analisi dell'ambiente interno ed esterno)
- Acquisire strumenti chiave per prendere decisioni strategiche nell'attuale ambiente dinamico
- Capire come prendere decisioni rilevanti sulla base di un'analisi strategica
- formulare una strategia di business basata su un'analisi competitiva
- affrontare i modelli di business
- Oggetto:
Program
Key blocks of the course are:
- Introduction to strategic analysis
- Strategic analysis of internal and external environment
- Business strategies and models
- Corporate strategies
I blocchi chiave del corso sono:
- Introduzione all'analisi strategica
- Analisi strategica dell'ambiente interno ed esterno
- Strategie e modelli di business
- Oggetto:
Course delivery
Lessons which take place in the classroom with front lectures, case studies, presentations and discussions. However, courses could take place online due to the covid pandemic.
Lezioni che si svolgono in classe con lezioni frontali, casi di studio, presentazioni e discussioni. Tuttavia, i corsi potrebbero svolgersi online a causa della pandemia Covid.
- Oggetto:
Learning assessment methods
Knowledge and skills provided will be verified through a written test with questions and based on class participation/presentations. The preparation will be considered adequate (with marks expressed out of thirty), if the student will demonstrate ability to synthesize, using the terminology required; whether on their own - so, without depending on the presentation of the arguments offered by the texts - will prove familiar with strategic analysis and corporate governance; whether he/she will be able to think on simple connections between various topics covered during the course. The exam lasts 90 minutes. To pass the exam the students has to take 18/30.
Le conoscenze e le competenze fornite saranno verificate attraverso un test scritto con domande e basato sulla partecipazione/presentazioni in classe. La preparazione sarà considerata adeguata (con punteggi espressi su trenta), se lo studente dimostrerà di saper sintetizzare, utilizzando la terminologia richiesta; se da solo - quindi, senza dipendere dalla presentazione degli argomenti offerti dai testi - dimostrerà di avere familiarità con l'analisi strategica; se sarà in grado di pensare a semplici connessioni tra i vari argomenti trattati durante il corso. L'esame dura 90 minuti. Per superare l'esame gli studenti devono ottenere almeno 18/30.
Suggested readings and bibliography
- Oggetto:
- Book
- Title:
- Beyond strategy: how to compete in dynamic business environments
- Year of publication:
- 2019
- Publisher:
- Giappichelli
- Author:
- Gabriele Santoro
- ISBN
- Required:
- Yes
- Enroll
- Open
- Oggetto: