- Oggetto:
- Oggetto:
Digital Transformation
- Oggetto:
Digital Transformation
- Oggetto:
Academic year 2022/2023
- Course ID
- MAN0527
- Teaching staff
- Gabriele Santoro (Lecturer)
Alberto Ferraris (Lecturer)
Dr. Jacopo Ballerini (Tutor) - Degree course
- BUSINESS ADMINISTRATION - Curriculum: Business Management and International Marketing
- Year
- 2nd year
- Teaching period
- First Term
- Type
- Elective
- Credits/Recognition
- 5
- Course disciplinary sector (SSD)
- SECS-P/08 - management
- Delivery
- Formal authority
- Language
- English
- Attendance
- Obligatory
- Type of examination
- Written
- Oggetto:
Sommario del corso
- Oggetto:
Course objectives
The course is designed to:
- explore the tools implemented to pursue a digital transformation strategy by organizations.
- highlight the organizational goals and objectives related to a digital transformation journey.
- understand what are the skills and competences needed to embrace a digital transformation process.
- understand what are the impacts of digital transformation strategies on business models.
Il corso è stato progettato per:
- esplorare gli strumenti implementati per perseguire una strategia di trasformazione digitale da parte delle organizzazioni.
- evidenziare le finalità e gli obiettivi organizzativi legati a un percorso di trasformazione digitale.
- capire quali sono le capacità e le competenze necessarie per abbracciare un processo di trasformazione digitale.
- capire quali sono gli impatti delle strategie di trasformazione digitale sui modelli di business.
- Oggetto:
Results of learning outcomes
At the end of the course, the student should be able to:
- Acquire the fundamentals of digital transformation (what are the key tools and practices)
- Manage a digital transformation process.
- Understand how digital transformation affects industries, competition and business models.
Alla fine del corso, lo studente dovrebbe essere in grado di:
- Acquisire i fondamenti della trasformazione digitale (quali sono gli strumenti e le pratiche chiave)
- Gestire un processo di trasformazione digitale.
- Comprendere come la trasformazione digitale influisce sulle industrie, sulla concorrenza e sui modelli di business.
- Oggetto:
Course delivery
Lectures are usually front lectures which take place in the classroom with theoretical lectures, case studies, presentations and discussions.
Il corso è organizzato con lezioni frontali, casi di studio, esercitazioni, presentazioni e discussioni.
- Oggetto:
Learning assessment methods
Knowledge and skills will be verified through a written test with questions and based on class participation/presentations. The preparation will be considered adequate (with marks expressed out of thirty), if the student will demonstrate ability to synthesize, using the terminology required; whether on their own will prove familiar with digital transformation; whether he/she will be able to think on simple connections between various topics covered during the course. The exam lasts 90 minutes. To pass the exam the students has to take 18/30.
Le conoscenze e le competenze saranno verificate attraverso un test scritto con domande e basato sulla partecipazione/presentazioni in classe. La preparazione sarà considerata adeguata (con punteggi espressi su trenta), se lo studente dimostrerà di saper sintetizzare, utilizzando la terminologia richiesta; se da solo dimostrerà di avere familiarità con la trasformazione digitale; se sarà in grado di pensare a semplici connessioni tra i vari argomenti trattati durante il corso. L'esame dura 90 minuti. Per superare l'esame gli studenti devono ottenere almeno 18/30.
- Oggetto:
Program
- Introduction to digital transformation
- Managing a digital strategy
- Tools and practices for embracing a digital transformation journey
- The role of culture, leadership and human resource management in digital transformation processes
- Digital business models
- Introduzione alla trasformazione digitale
- Gestire una strategia digitale
- Strumenti e pratiche per abbracciare un percorso di trasformazione digitale
- Il ruolo della cultura, della leadership e della gestione delle risorse umane nei processi di trasformazione digitale
- Modelli di business digitali
Suggested readings and bibliography
- Oggetto:
- Libro
- Title:
- Digital Transformation Management for Agile Organizations: A Compass to Sail the Digital World
- Year of publication:
- 2021
- Publisher:
- Emerald Group Pub Ltd
- Author:
- S. Bresciani, A. Ferraris, M. Romano, G. Santoro
- ISBN
- Required:
- Si
- Oggetto:
BOOK:
Title: Digital Transformation Management for Agile Organizations: A Compass to Sail the Digital World
Edited by: Emerald Group Pub Ltd
Authors: Bresciani, Ferraris, Romano, Santoro
Materials provided by the teacher.
- Oggetto: