Vai al contenuto principale
Oggetto:
Oggetto:

International Management

Oggetto:

International Management

Oggetto:

Academic year 2023/2024

Course ID
MAN0532
Teaching staff
Chiara Civera (Lecturer)
Rebecca Pera (Lecturer)
Giacomo Bagna (Teaching Assistant)
Degree course
BUSINESS ADMINISTRATION - Curriculum: Business Management and International Marketing
Year
2nd year
Teaching period
First Term
Type
Elective
Credits/Recognition
5
Course disciplinary sector (SSD)
SECS-P/08 - management
Delivery
Formal authority
Language
English
Attendance
Obligatory
Type of examination
Oral
Oggetto:

Sommario del corso

Oggetto:

Course objectives

The aim of the International Management course is to provide students with the tools and the knowlegde to understand how firms cope with international pressures and issues throughout global and complex supply chains. The course will offer innovative ideas on the management strategies to compete internationally. Case studies and fresh theoretical perspectives around stakeholder theory, CSR, HR Management and leadership will guide the students in a journey across borders and cultures to effectively manage grand gloabal challenges. 

L'obiettivo dell'insegnamento di International Management è fornire agli studenti gli strumenti e le conoscenze per comprendere come le aziende affrontano le pressioni e i problemi internazionali attraverso catene di approvvigionamento globali e complesse. L'insegnamento offrirà idee innovative sulle strategie di gestione per competere a livello internazionale. Casi di studio e nuove prospettive teoriche su teoria degli stakeholder, CSR, gestione delle risorse umane e leadership guideranno gli studenti in un viaggio attraverso i confini e le culture per gestire efficacemente le grandi sfide globali.

Oggetto:

Results of learning outcomes

By the end of the course, students are expected to:

- increase knowledge and understanding of the relevance of the cultural issue in International Management and understand global pressures and challenges.

- be able to apply knowledge and understanding by identifying strategic issues to manage global and complex supply chains. Students are expected to apply stakeholder theory to manage higher relational complexity globally 

- organize a critical and independet opinion on how to manage HR in International contexts.

- be able to communicate effectively in international contexts thanks to written and oral presentations

- be able to learn how a cultural approach to management is key for international organizations.

 

Al termine dell’insegnamento si dovrà essere in grado di:

- conoscere e comprendere il ruolo del tema culturale in contesti internazionali; comprendere le pressioni e le sfide globali

- applicare conoscenza e comprensione sapendo identificare i problemi strategici per la gestione di filiere globali e complesse. Applicare la teoria degli stakeholder per gestire una maggiore complessità relazionale a livello globale.

- sviluppare un pensiero critico ed autonomo sulla gestione delle Risorse Umane in contesti internazionali

- struttrare testi (orali e scritti) di comunicazione in ambienti internazionali. Le capacità comunicative saranno migliorate dall'insegnamento grazie a strumenti di role play, di simulazione di casi e di presentazioni da parte degli studenti.

- l’insegnamento accresce la capacità di comprendere la rilevanza del tema culturale per le organizzazioni internazionali

 

Oggetto:

Course delivery

Face to face lectures

Case study assignments and group presentations

Group discussions of papers and readings available on moodle

Role plays for copying with real-life complex issues in international management 

Essay development 

Lezioni frontali

Risoluzione di case study e presentazioni di gruppo

Discussioni di gruppo su paper e letture disponibili su moodle

Giochi di ruolo per gestire problemi complessi della vita reale nella gestione internazionale

Sviluppo di un saggio finale

Oggetto:

Learning assessment methods

  • Oral exam developed around 3 main issues of discussion (individual evaluation with a maximum mark = 27); 
  • 3 extra points gained through the participation to group presentations and the hand in of the final essay (students are evaluated as a group);
  • 2 extra points gained through the constant participation to group discussions and role plays as a group (students are evaluated as a group)

  • Prova orale sviluppata attorno a 3 principali temi di discussione (valutazione individuale con voto massimo = 27);
  • 3 punti extra guadagnati attraverso la partecipazione a presentazioni collettive e la consegna del saggio finale (valutazione di gruppo);
  • 2 punti extra guadagnati attraverso la partecipazione costante a discussioni di gruppo e giochi di ruolo in gruppo (valutazione di gruppo)

Oggetto:

Program

  • The Cultural Environment
  • Creativity and Innovation across cultures
  • Corporate Social Responsibility and Sustainability to respond to and anticipate grand global challenges 
  • Communicating across Borders and Cultures
  • Communicating CSR and sustainability across Borders and Cultures
  • Negotiation and Decision Making across Borders and Cultures
  • Work Motivation across Borders and Cultures
  • Leadership across Borders and Cultures
  • Stakeholder engagement, value creation and External Human Resource Management across Borders and Cultures 

  • L'ambiente culturale
  • Responsabilità Sociale d'Impresa e Sostenibilità per rispondere e anticipare le grandi sfide globali
  • Comunicare oltre i confini e le culture
  • Comunicare CSR e sostenibilità oltre i confini e le culture
  • Negoziazione e processo decisionale oltre i confini e le culture
  • Motivazione al lavoro oltre i confini e le culture
  • Leadership oltre i confini e le culture
  • Coinvolgimento degli stakeholder, creazione di valore e gestione delle risorse umane esterne oltre i confini e le culture

Suggested readings and bibliography



Oggetto:
Book
Title:  
The Culture Map: Decoding How People Think, Lead, and Get Things Done Across Cultures
Year of publication:  
2016
Publisher:  
PublicAffairs
Author:  
Erin Meyer
ISBN  
Required:  
Yes


Oggetto:
Article
Title:  
International business and national culture: A literature review and research agenda
Journal title:  
International Journal of Management Reviews,
Year of publication:  
2016
Author:  
Cristina López-Duarte, Marta M. Vidal-Suárez, Belén González-Díaz
Required:  
Yes


Oggetto:
Article
Title:  
Creativity of Chinese and American Cultures: A Synthetic Analysis
Journal title:  
The Journal of Creative Behavior
Year of publication:  
2013
Author:  
WEIHUA NIU JAMES C. KAUFMAN
Required:  
Yes


Oggetto:
Last update: 29/09/2023 08:22
Location: https://www.business-administration.unito.it/robots.html
Non cliccare qui!