Vai al contenuto principale
Oggetto:
Oggetto:

International Management

Oggetto:

International Management

Oggetto:

Academic year 2022/2023

Course ID
MAN0532
Teaching staff
Chiara Civera (Lecturer)
Rebecca Pera (Lecturer)
Giacomo Bagna (Tutor)
Degree course
BUSINESS ADMINISTRATION - Curriculum: Business Management and International Marketing
Year
2nd year
Teaching period
First Term
Type
Elective
Credits/Recognition
5
Course disciplinary sector (SSD)
SECS-P/08 - management
Delivery
Formal authority
Language
English
Attendance
Obligatory
Type of examination
Oral
Oggetto:

Sommario del corso

Oggetto:

Course objectives

 

The aim of the International Management course is to provide students with the tools and the knowlegde to understand how firms cope with international pressures and issues throughout global and complex supply chains. The course will offer innovative ideas on the management strategies to compete internationally. Case studies and fresh theoretical perspectives around stakeholder theory, CSR, HR Management and leadership will guide the students in a journey across borders and cultures to effectively manage grand gloabal challenges. 

L'obiettivo del corso di International Management è fornire agli studenti gli strumenti e le conoscenze per comprendere come le aziende affrontano le pressioni e i problemi internazionali attraverso catene di approvvigionamento globali e complesse. Il corso offrirà idee innovative sulle strategie di gestione per competere a livello internazionale. Casi di studio e nuove prospettive teoriche su teoria degli stakeholder, CSR, gestione delle risorse umane e leadership guideranno gli studenti in un viaggio attraverso i confini e le culture per gestire efficacemente le grandi sfide globali.

 

Oggetto:

Results of learning outcomes

 

- understand global pressures and challenges

- identify strategic issues to manage global and complex supply chains 

- apply stakeholder theory to manage higher relational complexity globally 

- understand how to manage HR in International contexts.

- comprendere le pressioni e le sfide globali

- identificare i problemi strategici per la gestione di filiere globali e complesse

- applicare la teoria degli stakeholder per gestire una maggiore complessità relazionale a livello globale

- capire come gestire le risorse umane in contesti internazionali.

Oggetto:

Course delivery

 

Face to face lectures

Case study assignments and group presentations

Group discussions of papers and readings available on moodle

Role plays for copying with real-life complex issues in international management 

Essay development 

Lezioni frontali

Risoluzione di case study e presentazioni di gruppo

Discussioni di gruppo su paper e letture disponibili su moodle

Giochi di ruolo per gestire problemi complessi della vita reale nella gestione internazionale

Sviluppo di un saggio finale

Oggetto:

Learning assessment methods

 

  • Oral exam developed around 3 main issues of discussion (individual evaluation with a maximum mark = 27); 
  • 3 extra points gained through the participation to group presentations and the hand in of the final essay (students are evaluated as a group);
  • 2 extra points gained through the constant participation to group discussions and role plays as a group (students are evaluated as a group)

  • Prova orale sviluppata attorno a 3 principali temi di discussione (valutazione individuale con voto massimo = 27);
  • 3 punti extra guadagnati attraverso la partecipazione a presentazioni collettive e la consegna del saggio finale (valutazione di gruppo);
  • 2 punti extra guadagnati attraverso la partecipazione costante a discussioni di gruppo e giochi di ruolo in gruppo (valutazione di gruppo)

Oggetto:

Program

  • The Cultural Environment
  • Corporate Social Responsibility and Sustainability to respond to and anticipate grand global challenges 
  • Communicating across Borders and Cultures
  • Communicating CSR and sustainability across Borders and Cultures
  • Negotiation and Decision Making across Borders and Cultures
  • Work Motivation across Borders and Cultures
  • Leadership across Borders and Cultures
  • Stakeholder engagement, value creation and External Human Resource Management across Borders and Cultures 

  • L'ambiente culturale
  • Responsabilità Sociale d'Impresa e Sostenibilità per rispondere e anticipare le grandi sfide globali
  • Comunicare oltre i confini e le culture
  • Comunicare CSR e sostenibilità oltre i confini e le culture
  • Negoziazione e processo decisionale oltre i confini e le culture
  • Motivazione al lavoro oltre i confini e le culture
  • Leadership oltre i confini e le culture
  • Coinvolgimento degli stakeholder, creazione di valore e gestione delle risorse umane esterne oltre i confini e le culture

Suggested readings and bibliography

Title:  
Discovering and nurturing local key stakeholders’ talent in emerging economies: using fsQCA to test the external human resources approach.
Journal title:  
The International Journal of Human Resource Management
Year of publication:  
2022
Author:  
Civera, C., Casalegno, C., Couturier, J., Zardini, A., & Ishizaka, A.
Title:  
“IMPLICIT” AND “EXPLICIT” CSR: A CONCEPTUAL FRAMEWORK FOR A COMPARATIVE UNDERSTANDING OF CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY
Journal title:  
Academy of Management Review
Year of publication:  
2008
Author:  
Matten, D. & Moon, J.


Oggetto:
Last update: 21/09/2022 15:27
Location: https://www.business-administration.unito.it/robots.html
Non cliccare qui!