Vai al contenuto principale
Coronavirus: aggiornamenti per la comunità universitaria / Coronavirus: updates for UniTo Community
Oggetto:
Oggetto:

Business Plan

Oggetto:

Business Plan

Oggetto:

Academic year 2022/2023

Course ID
MAN0311
Teachers
Elisa Truant (Lecturer)
Andrea Merli (Tutor)
Degree course
BUSINESS ADMINISTRATION - Curriculum: Finance and Accounting
Year
2nd year
Teaching period
First Term
Type
Elective
Credits/Recognition
5
Course disciplinary sector (SSD)
SECS-P/07 - business administration and management
Delivery
Formal authority
Language
English
Attendance
Obligatory
Type of examination
Written and oral
Prerequisites
The main topics useful to successfully follow the course are: managerial accounting, business organization, business administration
Oggetto:

Sommario del corso

Oggetto:

Course objectives

The course aims to train students on the logics and tools of stratgic planning and Business Plan, useful to drive and empower managers to the global objectives of the firm. The course focuses on how to turn the business plan into reality, also enhancing to understand what our counterparts call a business plan in different moments and contexts.

Il corso si propone di formare gli studenti sulle logiche e sugli strumenti della pianificazione strategica e del Business Plan, utili per guidare e responsabilizzare i manager verso gli obiettivi globali dell'impresa. Il corso aiuta a comprendere come trasformare il business plan in realtà, migliorando anche la comprensione di ciò che i diversi attori chiamano business plan, in diversi momenti e contesti.

Oggetto:

Results of learning outcomes

At the end of the course student is expected to be able to:
- knowing and understanding the logic of strategic planning, particularly
referring to business planning; knowing and understanding their main mechanisms and features
- applying knowledge about the business plan to managerial issues
- making judgements to critically analyse the issue and selected solutions
discussed in the business cases studies
- using communication skills to discuss, during the lessons, the business cases
studies individually or in team, using appropriate supports.

Al termine del corso lo studente dovrà essere in grado di:
- conoscere e comprendere le logiche della pianificazione strategica; conoscerne e comprenderne i principali meccanismi e caratteristiche
- applicare la conoscenza del business plan alle diverse problematiche manageriali
- analizzare criticamente le diverse problematiche manageriali e proporre soluzioni, sulla base anche dei case study presentati in aula
- utilizzare le capacità comunicative per discutere, durante le lezioni, i casi aziendali.

Oggetto:

Program

Main Topics

- Firm's strategy and planning

- Conceptual models and tools for strategic planning

- The cycle of strategy-planning-budgeting-reporting

- What is a business plan?

- The Business Plan Structure and content

- The economic and financial plan

- Let's build a BP: Group work

Argomenti principali

- Strategia e pianificazione strategica

- Modelli e strumenti concettuali per la pianificazione strategica

- Il ciclo di strategia-pianificazione-budget-reporting

- Che cos'è un business plan?

- La struttura e il contenuto del piano aziendale

- Il piano economico e finanziario

- Costruiamo un BP: lavoro di gruppo

 

Oggetto:

Course delivery

The course is characterized by frontal lessons in order to deepen the content of the business plan, through a theoretical lens and case studies. Group work will also be carried out with students in order to build a start-up business model.

Il corso è caratterizzato da lezioni frontali al fine di approfondire i contenuti del business plan, attraverso una lente teorica e pratica (case study). Verrà inoltre svolto un lavoro di gruppo con gli studenti al fine di redigere il business plan di una start-up.

Oggetto:

Learning assessment methods

The exam consists of two parts: the successful completion of the group work, focused on a start-up business model, and the final written exam. The group work is discussed in class and gives to the students 5 points. The final written exam consists of closed an open questions.

The final mark is 30/30.

L'esame si compone di due parti: il completamento con successo del lavoro di gruppo, incentrato sul business plan di una start-up a scelta, e la prova scritta finale. Il lavoro di gruppo viene discusso in classe e assegna agli studenti 5 punti. La prova scritta finale consiste in domande chiuse e aperte.

Il voto finale è 30/30.

 

Suggested readings and bibliography

Oggetto:

Slides, articles and business cases are available from Moodle website

Slides, articoli e case study pubblicati su Moodle

 



Oggetto:

Notes

 

 

 

Enroll
  • Open
    Enrollment opening date
    01/03/2020 at 00:00
    Enrollment closing date
    31/12/2022 at 23:55
    Oggetto:
    Last update: 20/09/2022 09:08
    Non cliccare qui!