Vai al contenuto principale
Coronavirus: aggiornamenti per la comunità universitaria / Coronavirus: updates for UniTo Community
Oggetto:
Oggetto:

Entrepreneurship

Oggetto:

Entrepreneurship

Oggetto:

Academic year 2022/2023

Course ID
MAN0308
Teachers
Rebecca Pera (Lecturer)
Giacomo Bagna (Tutor)
Degree course
BUSINESS ADMINISTRATION - Curriculum: Business Management and International Marketing
Year
2nd year
Teaching period
First Term
Type
Elective
Credits/Recognition
5
Course disciplinary sector (SSD)
SECS-P/08 - management
Delivery
Formal authority
Language
English
Attendance
Obligatory
Type of examination
Practice test
Oggetto:

Sommario del corso

Oggetto:

Course objectives

This module will develop the key factors that build an enterprising mindset. Students will learn what it takes to be a successful entrepreneur and determine whether starting a business, or working for a startup, is something potentially intersting. The course will introduce you to the entrepreneurial journey from finding an idea, to gaining traction in the marketplace, to raising capital for your venture. This course explains how entrepreneurs run structured experiments to validate ideas and refine business strategy. 

To achieve the above, the module will be workshop-based and activity-driven with less emphasis on formal lectures. Students will use case studies, practical exercises and group activities to develop their skills and we will develop their learning through discussion, presentations and self-assessment tools.

Academic development will be enhanced in the areas of  research skills, essays and report writing, and presentation skills.  Transferable employability skills will be developed via group interaction, teamwork and individual exercises.

Questo modulo svilupperà i fattori chiave che creano una mentalità imprenditoriale. Gli studenti impareranno cosa serve per essere un imprenditore di successo e determineranno se avviare un'impresa o lavorare per una startup è qualcosa di potenziale interesse. Il corso vi introdurrà al viaggio imprenditoriale dalla ricerca di un'idea, all'acquisizione di trazione sul mercato, alla raccolta di capitali per l'impresa. Questo corso spiega come gli imprenditori eseguono esperimenti strutturati per convalidare le idee e perfezionare la strategia aziendale.

Per raggiungere questo obiettivo, il modulo sarà basato su workshop e guidato da attività pratiche con meno enfasi alle lezioni formali. Gli studenti utilizzeranno casi di studio, esercizi, visite aziendali e attività di gruppo. Svilupperemo  il loro apprendimento attraverso discussioni, presentazioni e strumenti di autovalutazione.

Il modulo sviluppa capacità di ricerca, stesura di saggi e di relazioni e capacità di presentazione. Queste abilità saranno sviluppate attraverso l'interazione di gruppo, il lavoro di squadra ed esercizi individuali.

Oggetto:

Results of learning outcomes

At the end of this module the student will be able to:

L1. Explain the meaning of enterprise and entrepreneurship using examples.

L2. Apply a variety of approaches to solving problems in both team and individual situations.

L3. Describe the enterprising citizen and recognise examples of personal enterprising behaviour.

L4. Identify and discuss examples of entrepreneurial behaviour in organisations.

L5. Demonstrate a range of academic and professional skills required for successful employment in the field of business.

Alla fine di questo corso lo studente sarà in grado di:

L1. Spiegare il significato di impresa e imprenditorialità.

L2. Applicare una varietà di approcci per risolvere i problemi sia come singolo sia come gruppo.

L3. Sviluppare un pensiero critico

L4. Identificare e discutere esempi di comportamento imprenditoriale nelle organizzazioni.

L5. Dimostrare un miglioramento o acquisendo nuove competenze utili per il mondo del lavoro.

Oggetto:

Program

Traditional business programmes focus on preparing students for the world of employment. The present module entitled Entrepreneurship recognises that there are alternative, equally valid and rewarding futures available to our graduates. One of these is self-employment. Starting an enterprise requires qualities which in some ways are different from those demanded of an employee. This module examines ‘entrepreneurialness’ from a number of perspectives; we look at enterprise in the modern business world in the context of organisations, self-employment and crucially enterprise within ourselves.  We will learn about creativity, innovation, goal directed behaviour and risk-taking and discover that we already display many of these qualities. Alongside, we will also learn how an entrepreneur manages the knowledge circulaton within and outside his\her business.

The content of the program includes:

Session Lecture  Tutorial 
Introduction to Entrepreneurship    Group work
Creativity and Innovation     Business Model Canvas workshop
Business Model Canvas   Group work
Social Entrepreneurship     Group work
Design Thinking for entrepreneurship   Guest Speaker
Startup entrepreneurship   Group work 
Intrapreneurship   Group work

 

Note. The program could be slightly changed according to the level of the knowledge of the students.

I programmi aziendali tradizionali si concentrano sulla preparazione degli studenti al mondo del lavoro. Il presente corso di “entrepreneurship” riconosce che ci sono futuri alternativi, ugualmente validi e gratificanti disponibili per i nostri laureati. Uno di questi è il lavoro autonomo. L'avvio di un'impresa richiede qualità che sono in qualche modo diverse da quelle richieste ad un dipendente. Questo modulo esamina l’imprenditorialità da una serie di prospettive da una visione generale dell’imprenditore e delle sue caratteristiche ad una mirata alle diverse forme di business. 

Impareremo a conoscere creatività, innovazione, comportamento orientato agli obiettivi e assunzione di rischi e scopriremo che, forse, già si possiedono alcune di queste caratteristiche. In aggiunta, verrà discusso il ruolo della conoscenza nel contesto imprenditoriale.

Oggetto:

Course delivery

The module combines theoretical frameworks, practicalities and experience the realities of Entrepreneurialism. The module offers different activities such as workshops, guest speakers, etc. In addition to this, access to expertise from a variety of academic staff, entrepreneurs, and support agencies will provide the opportunity to learn and put into practice digital and entrepreneurial skills.

 Attendance to both the lecture and the group session is compulsory, if you want to be undertake the exam for attendees.

 

Il modulo combina framework teorici con realtà imprenditoriali. Lo sviluppo accademico sarà potenziato da attività pratiche come seminari, invitati guest speakers e discussi casi studio.

La frequenza alla lezione ed alle attività pratiche di gruppo è obbligatoria, se si desidera sostenere l'esame come frequentanti.

Oggetto:

Learning assessment methods

RELEVANT NOTE: The exam  will be delivered in the oral form in presence. For further queries, please email Prof.ssa Pera at rebecca.pera@unito.it

For the academic year 2021\2022, the exam will be structured in a mix method form for attendees which requests: 1. the development of a group project; 2. a brief oral exam.

Assessment Outcome Grids - For attendees

Assessment Category 1

Learning Outcome (Footnote B.)

Learning Outcome (1)

Learning Outcome (2)

Learning Outcome (3)

Learning Outcome (4)

Learning Outcome (5)

Weighting (%) of Assessment Element

 

Group

Presentation

   

 

 

 

60

 

 

Assessment Category 2

Learning Outcome (Footnote B.)

Learning Outcome (1)

Learning Outcome (2)

Learning Outcome (3)

Learning Outcome (4)

Learning Outcome (5)

Weighting (%) of Assessment Element

 

Ongoing assessment

 

 

   

 

40

 

Combined Total For All Assignment Categories

100%

0 hours

N.B. It is important to remember that the unlicensed use or copying of another person’s work is not permissible. Such attempts at plagiarism may result in disciplinary procedures being taken against you.

 

 

Suggested readings and bibliography



Oggetto:
Libro
Title:  
When consumers get creative
Year of publication:  
2018
Publisher:  
Editoriale Scientifica - Napoli
Author:  
R. Pera
Required:  
Si


Oggetto:
Libro
Oggetto:

References will be given during classes



Enroll
  • Open
    Oggetto:
    Last update: 19/08/2022 09:59
    Location: https://www.business-administration.unito.it/robots.html
    Non cliccare qui!