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Brand Management

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Academic year 2020/2021

Course ID
MAN0304
Teacher
Fabrizio Mosca (Lecturer)
Degree course
BUSINESS ADMINISTRATION - Curriculum: Business Management and International Marketing
Year
2nd year
Type
Elective
Credits/Recognition
5
Course disciplinary sector (SSD)
SECS-P/08 - economia e gestione delle imprese
Delivery
Formal authority
Language
English
Attendance
Obligatory
Type of examination
Oral
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Sommario del corso

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Course objectives

The brand management course aims to define the role of brand management inside a company and to illustrate its principles and rules. The objective is to professionalise students with the necessary notions requested by marketing department of international companies. The course includes the use of case studies discussed in class with an international professor, to stimulate the discussion and exposition capacity in the classroom, with a problem solving-oriented approach.

Il corso di brand management si prefigge di definire il ruolo del brand management all'interno dell'impresa illustrandone i principi e le regole. Agli studenti verrano fornite le competenze per gestire la marca in linea con le richieste di aziende che operino sia in ambito nazionale che internazionale. Durante il corso è prevista la partecipazione di un visiting professor e  la discussione di casi in aula per stimolare la capacità di discussione ed esposizione in classe, con un approccio orientato alla risoluzione dei problemi. 

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Results of learning outcomes

  • Knowledge and understanding capacity. During the course, through face-to-face lessons with the Professor, students will be provided with the knowledge about brand management strategies applied to international companies.
  • Capacity to use knowledge and understanding.  The notion studied will be applied through the analysis of specific case studies. 
  • Communication skills. Students are requested to play an active role in class presenting case studies and relative solutions.
  • Learning capacity. Notions learned through face to face lessons and case presentations are tested by a written exam.

  • Conoscenza e capacità di comprensione. Il corso permette di apprendere le principali nozioni relative al brand e fornisce gli strumenti necessari per pianificare ed implementare strategie di branding in imprese nazionali ed internazionali.
  • Capacità di applicare conoscenza e comprensione. I modelli studiati saranno applicati attraverso l'utilizzo di casi aziendali discussi in aula e attraverso le testimonianze che cercheranno di mettere in rilievo le decisioni che i manager devono prendere.
  • Capacità di comunicazione. Agli studenti è richiesta la partecipazione in aula attraverso la presentazione di casi.
  • Capacità di apprendimento. Le conoscenze acquisite durante le lezioni verranno testate attraverso un esame scritto e la discussione di casi in aula.
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Program

1. Marketing Strategy and Tactics

2. Brands as a Means of Creating Market Value

3. Developing brand Strategy

4. Designing Brand Tactics

5. Managing Brand Portfolios

6. Managing Brand Dynamics

7. Protecting the Brand

8. Brand Analysis and Planning

9. Brand Equity and Brand Power

10. Brand Research

1. Strategie e tattiche di marketing

2. Il brand e la creazione di valore

3. Sviluppare una strategia di Branding

4. Progettare tattiche di branding

5. Gestire un portafoglio di brand

6. Gestire il marchio

7. Proteggere il marchio

8. Pianificare e analizzare strategie di branding

9. Brand Equity and Brand Power

10. Brand Research

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Course delivery

- Frontal lectures

- Case studies in class 

- Lezioni frontali

- Discussione di casi in classe

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Learning assessment methods

WARNING: According to the provisions of the University of Turin and the Department of Management, the BRAND MANAGEMENT EXAMS WILL BE HELD ONLINE through WebEx from May to July 2020.The exam will be oral and consists of 3/5 questions. The program remains the same. Remember that you have to register for the exam by the deadline. If you don't register, you can't do the exam.

Written exam with 5 open questions.

Presentations in class.

ATTENZIONE: In linea con le disposizioni dell'Università degli Studi di Torino e del Dipartimento di Management, gli esami di brand management pianificati nei mesi di maggio, giugno e luglio 2020 si terranno in modalità online. Gli esami saranno orali e consisteranno in 2/5 domande. Il programma su cui lo studente verrà testato rimarrà lo stesso. Ricordate che dovete registrarvi all'esame entro la deadline. Se non vi registrate in tempo non potrete fare l'esame.

- Esame scritto con 5 domande aperte

- Presentazioni in classe

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Suggested readings and bibliography

Strategic Brand Management, Alexander Chernev, 2018 (2nd edition), Cerebellum Press.

Additional reading:

Communicating Globally, Don E Schultz, Philip J. Kitchen, 2000, McGraw Hill Professional.

Strategic Brand Management, Alexander Chernev, 2018 (2nd edition), Cerebellum Press.

Letture consigliata:

Communicating Globally, Don E Schultz, Philip J. Kitchen, 2000, McGraw Hill Professional.

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Notes

The teaching activities modalities may vary according to the limitations imposed by the current health crisis. In any case, lectures will be online throughout the academic year.

 

Le modalità di svolgimento dell'attività didattica potranno subire variazioni in base alle limitazioni imposte dalla crisi sanitaria in corso. In ogni caso è assicurata la modalità a distanza per tutto l'anno accademico.

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    Last update: 29/06/2020 17:00
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