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Oggetto:
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Brand Management

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Brand Management

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Academic year 2022/2023

Course ID
MAN0304
Teachers
Chiara Civera (Lecturer)
Abraham Cornelis Trouwborst (Lecturer)
Brigida Morelli (Tutor)
Degree course
BUSINESS ADMINISTRATION - Curriculum: Business Management and International Marketing
Year
2nd year
Teaching period
First Term
Type
Elective
Credits/Recognition
5
Course disciplinary sector (SSD)
SECS-P/08 - management
Delivery
Formal authority
Language
English
Attendance
Obligatory
Type of examination
Oral
Oggetto:

Sommario del corso

Oggetto:

Course objectives

The brand management course aims to define the role of brand management inside a company and to illustrate its principles and rules according to the contemporary challenges and evolutions. The objective is to provide students with the key notions requested by marketing department of international companies. The course aims at training students around new meanings of brand management by developing critical thinking around real case studies and teach them the core principles of brands moving from promises to purpose. Students will be asked to work on assignements and present their results and dicussion in group to stimulate motivation, improve the team work capacity, the problem solving attitude and the public speaking.   

Il corso di brand management si prefigge di definire il ruolo del brand management all'interno dell'impresa illustrandone i principi e le regole in un mercato che evolve ed è continuamente sottoposto a nuove sfide. Agli studenti verrano fornite le competenze per gestire la marca in linea con le richieste di aziende che operino sia in ambito nazionale che internazionale. Il corso si propone di formare gli studenti sulle nuove interpretazioni del brand che cambia e c he si orienta dalle promesse alla purpose. Durante il corso è previsto il coinvolgimento degli studenti in lavori di gruppo e presentazioni dei risultati degli stessi, al fine di aumentare la motivazione degli studenti, migliorare il lavoro in team con un approccio problem solving e aumentare le capacità espositive. 

Oggetto:

Results of learning outcomes

  • Knowledge and understanding capacity. During the course, through face-to-face lessons with the Professor, students will be provided with the knowledge about brand management strategies applied to international companies.
  • Critical thinking and moral imagination. Students will be taught on how to develop their own critical thinking by moving some criticisms to the traditional marketing and branding models of value creation and by discussing new possibile evolutions of such models, through a moral imagination approach, to develop a brand management strategy that is purpose-oriented 
  • Capacity to use knowledge and understanding.  The notion studied will be applied through the analysis of specific case studies and, in particular, to develop a re-branding strategy according to the principles of value-co creation. 
  • Communication skills. Students are requested to play an active role in class presenting case studies.
  • Learning capacity. Notions learned through face to face lessons and case presentations are tested by an oral exam.

  • Conoscenza e capacità di comprensione. Il corso permette di apprendere le principali nozioni relative al brand e fornisce gli strumenti necessari per pianificare ed implementare strategie di branding in imprese nazionali ed internazionali.
  • Capacità critica e immaginazione morale. Gli studenti saranno chiamati a sviluppare il proprio senso critico verso teorie e modelli tradizionali di marketing e branding che hanno come obiettivo una creazione di valore residuale, per discutere e imparare ad applicare modelli evolutivi, attraverso un cambio di prospettiva e l'utilizzo dell'immaginazione morale, al fine di sviluppare una strategia di brand che sia orientata alla purpose e non più alla promessa. 
  • Capacità di applicare conoscenza e comprensione. I modelli studiati saranno applicati attraverso l'utilizzo di casi aziendali discussi in aula e, in particolare, lavorando su una strategia di re-branding che tenga conto delle evoluzioni da creazione di valore a co-creazione di valore.
  • Capacità di comunicazione. Agli studenti è richiesta la partecipazione in aula attraverso la presentazione di casi.
  • Capacità di apprendimento. Le conoscenze acquisite durante le lezioni verranno testate attraverso un esame orale e la discussione di casi in aula.

Oggetto:

Program

1. How to manage brands and brand portfolios 

2. Brands characteritics and evolutions 

3. Brand awareness, brand equity, brand power and reputation

4. Multi-stakeholder perspective of brand management 

5. Brand as a Marketing Strategy and Tactic: traditional versus modern interpretation

6. Value creation through brands: from promise-based brands to purpose-based brands

7. Value co-creation through brands: co-branding

8. Re-branding: spreading the value of new values 

 

1. Come gestire i brand e il brand portfolio 

2. Caratteristiche ed evoluzioni del brand

3. Brand awareness, brand equity, brand power e reputazione

4. Prospettiva multi-stakeholder nella gestione del brand  

5. Brand come strategia e tattica di Marketing: interpretazione tradizionale e nuovi modelli 

6. Creazione di valore attraverso il brand: dalle promesse alla purpose 

7. Co-creazione di valore attraverso il brand: co-branding

8. Re-branding: diffondere il valore di nuovi valori 

 

Oggetto:

Course delivery

- Frontal lectures

- Case studies dicussed and presented in class 

- Lezioni frontali

- Discussione di casi in classe e presentazioni

Oggetto:

Learning assessment methods

The exam will be held in person (oral test) and it consists of 3 open questions (60% of the total mark). 

40% of the total mark will be obtained through the group work presentation and discussion about a rebranding project assigned at the beginning of the course.  

 

L'esame si svolgerà in presenza (prova orale) e si compone di 3 domande aperte (60% del voto totale).

Il 40% del voto totale sarà ottenuto attraverso la presentazione del lavoro di gruppo e la discussione su un progetto di rebranding assegnato all'inizio del corso.

 

Suggested readings and bibliography

Title:  
Strategic Brand Management
Year of publication:  
2020
Publisher:  
Cerebellum press
Author:  
Alexander Chernev
Required:  
No


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    Last update: 21/09/2022 15:21
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